Veelgestelde vragen aan De-Slaapfabriek:

Vraag: Zijn alle genoemde prijzen inclusief BTW en inclusief levering en montage in Nederland?

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Gratis bezorging:

Levering in Nederland is gratis;

Waddeneilanden: €50,-;

België: €29,-;

Overige landen in overleg en grotendeels afhankelijk van het volume uiteraard.

Gratis montage:

Alle complete 2-persoons boxsprings worden geïnstalleerd. Indien nodig vragen wij je om evt. een handje te (laten) helpen om de onderdelen naar de slaapkamer te tillen zodat de chauffeur/monteur de verdere montage kan verzorgen. Het plastic en karton wordt normaliter door de vervoerder meegenomen. We gaan er daarbij overigens van uit dat alle onderdelen via de normale trap naar de slaapkamer te vervoeren zijn. Bestel je te grote onderdelen en/of is de trap niet ruim genoeg dan kan de vervoerder helaas niet alle onderdelen naar boven krijgen om het compleet te kunnen installeren. We vragen daarvoor je begrip uiteraard. Niet-complete 2-persoons boxsprings en 1-persoons boxsprings worden alleen geleverd tot over de eerste drempel.

Vraag: Kun je bij De-Slaapfabriek betalen bij aflevering?

Jazeker! In tegenstelling tot vrijwel alle andere aanbieders kun je bij De-Slaapfabriek bestellen en hoef je pas bij aflevering te betalen. Dit werkt via een betaalverzoekje die je (tezamen met de factuur) per mail van ons ontvangt zodra jouw bestelling binnen is en we het gaan afleveren. Bij De-Slaapfabriek schaf je dus veilig aan. Vind je het fijner om toch van een andere betaalmethode in de webshop gebruik te maken, dan kan dat uiteraard ook. De keuze is aan jou!

Vraag: Krijg je van tevoren bericht als de bestelling wordt afgeleverd?

Uiteraard! Grotere bestellingen worden door De-Slaapfabriek en externe vervoerders uitgeleverd. Hier gaat een planning aan vooraf. Je krijgt voortijdig bericht over de bezorgdatum en een dagdeel waardoor je niet de hele dag thuis hoeft te zijn. Schikt de bezorgdatum niet, dan volgt een nieuwe bezorgdatum die dan wel een aantal dagen later pas wordt doorgegeven. Door drukte wordt soms ook buiten reguliere werktijden geleverd. Afstemming over de aflevering zal dus uiteindelijk altijd lukken.

Vraag: Kunnen de matrassen omgeruild worden als ze toch niet het gewenste ligcomfort geven?

Mocht het comfort van een bij ons aangeschaft matras je binnen 150 dagen niet bevallen, dan ruilen wij die zonder problemen in voor een ander matras. De matrashoes blijft in dat geval jouw eigendom. De kern ruilen wij om voor een ander, door jou gewenst type. Hiervoor betaal je slechts €95,- voorrijkosten en de eventuele meerkosten van het andere type matras. Op deze manier vind je bij De-Slaapfabriek gegarandeerd altijd een passend matras.

Vraag: Kunnen bestelde producten worden geannuleerd en/of retour worden gestuurd?

Mocht je een bestelling willen annuleren of een product retour willen sturen, hou er dan rekening mee dat vrijwel alle samengestelde slaapproducten speciaal worden geproduceerd op klantnaam en in de gewenste maat, kleur, uitvoering, etc. Dit geldt voor alle maten die bij het samenstellen kunnen worden gekozen, oftewel voor afwijkende maten, minder gangbare maten en ogenschijnlijk standaard maten. De-Slaapfabriek heeft namelijk geen voorraden en dat geldt ook voor alle fabrieken en toeleveranciers die op klantnaam jouw bestelling produceren. Kijk dus goed na wat u bestelt en stel ons gerust op voorhand vragen om teleurstellingen te voorkomen.

Vraag: Zijn de ligmaten altijd exact?

Voor alle slaapproducten geldt dat de breedtemaat, lengtemaat, dikte,  etc. niet exact zijn. Dit geldt zeker ook voor maatwerk uiteraard. In tegenstelling tot harde materialen als hout en staal kunnen slaapproducten lastiger opgemeten worden omdat het veelal van schuim en dus zacht is. Om de matraskern of topperkern zit bovendien een tijk/hoes waardoor de maten zich lastig laten opmeten. We proberen alles zo goed en netjes mogelijk (op maat) binnen de marges te produceren maar kunnen niet helemaal voorkomen dat de ligmaten iets kunnen afwijken/variëren. We vragen daarvoor je begrip.

Vraag: Wanneer is sprake van contourvorming en kuilvorming bij een matras of topper?

Contourvorming op matrassen en toppers is heel normaal. Door toppers en matrassen met regelmaat (bijv eens per kwartaal) te draaien en keren zorg je ervoor dat de belasting evenredig wordt verdeeld, daarmee wordt de levensduur verlengd en contourvorming/kuilvorming voorkomen/verminderd. Er is sprake van kuilvorming als je kunt aantonen dat de ruimte tussen een diagonale lat op het matras of topper in het midden meer dan 3 cm bedraagt. De foto’s daarvan kunnen we dan voorleggen aan de fabrikant en in overleg met elkaar tot een oplossing komen. Hierin laten we uiteraard het gebruik, het lichaamsgewicht, type matras, bedbodem, gebruiksduur, etc. in het oordeel meewegen.

Vraag: Wat zijn de Algemene Voorwaarden van De-Slaapfabriek?

In geval van bestelling zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing. Deze vind je terug onderaan iedere pagina of via deze link: Algemene Voorwaarden.

Vraag: Heeft De-Slaapfabriek showrooms waar de boxsprings en matrassen bekeken en getest kunnen worden?

Jazeker, de winkel in Alkmaar is te bezoeken. Op locatie Alkmaar kun je ook in het weekend terecht. Het adres is Berenkoog 14, 1822 BJ Alkmaar. Wil je een afspraak maken zodat je onze volledige aandacht krijgt om je uitgebreid te kunnen helpen? Maak dan een afspraak via de button ”Afspraak maken” rechtsboven op de website. Uiteraard kun je bellen naar 072-2100360 of mailen naar: info@sgaap.nl. Ook kun je -als consument of zakelijke klant- eventueel op afspraak terecht in het experience center in Nieuwegein. Dit hangt wel af van je interesse, want niet alle producten staan in alle showrooms opgesteld. Informeer dus eerst graag.

Openingstijden:

Voorkom eventueel onnodig wachten overdag en bel even voor een afspraak naar 072-2100360.

maandag: 10:00 tot 17:00 uur

dinsdag: 10:00 tot 17:00 uur

woensdag: 10:00 tot 17:00 uur

donderdag: gesloten

vrijdag: 9:00 tot 17:00 uur

zaterdag: 10:00 tot 16:00 uur

zondag: gesloten

Vraag: Wat is de levertijd?

De gemiddelde levertijd voor matrassen en toppers is afhankelijk van de fabrikant. Bij vrijwel ieder product op de website is de verwachte levertijd apart vermeld.

Vraag: Waar worden de boxsprings gefabriceerd?

Wij betrekken onze boxsprings en toebehoren voornamelijk van gerenommeerde Nederlandse fabrikanten, waardoor de kwaliteit gewaarborgd is en de levertijd relatief kort is. Voor Van Landschoot geldt dat de productie in België plaats vindt.

Vraag: Hoe komt het dat De-Slaapfabriek veel voordeliger is dan de meeste andere aanbieders?

– Zonder tussenkomst van prijsopdrijvende groot- en tussenhandel kopen wij rechtstreeks in bij de fabrikant;

– Een webshop met ingebouwde configurator levert efficiencyvoordelen op t.o.v. een traditionele winkel met veel personeel en hoge overheadkosten;

– Het team van De-Slaapfabriek is klein en multidisciplinair waardoor de overheadkosten beperkt zijn.

Vraag: Is het mogelijk om gericht advies te krijgen alvorens tot bestelling over te gaan?

Uiteraard! Wij hebben ruim 25 jaar ervaring met het geven van gedegen slaapadvies. Advies is mogelijk via chat, per mail, telefonisch of afspraak in onze showroom. Ook is het mogelijk om geholpen te worden met het doorlopen van alle stappen tijdens het samenstellen. Wij helpen je graag om specifiek toegespitst op jouw slaapeigenschappen de juiste keuzes te maken. Ons motto is: Vind je het elders niet, dan zul je het zgaz wel bij De-Slaapfabriek vinden. Daag ons gerust uit, want ”slapen op alle denkbare ligmaten” is waar De-Slaapfabriek bekend om staat en het verschil maakt.

Vraag: Wat zijn de voordelen van een topdekmatras eigenlijk?

Een topdekmatras (ook wel topper of opdekmatras genoemd):

• wordt vaak aangeschaft om de middennaad tussen twee 1-persoons matrassen weg te werken;

• zorgt voor extra luxe, verhoogd comfort, een hogere ligging en daardoor een makkelijker uitstap;

• verlengt de levensduur van de onderliggende matrassen;

• kan makkelijker opgemaakt worden en is makkelijk te keren/draaien dan de matrassen eronder;